چگونه وبلاگ نویس ماهری شویموبلاگ نویسی اصولا کاریست کاملا حرفه ای که نیاز به ذوق و دانش زیادی دارد . تا چند سال پیش وبلاگ داشتن نوعی مد بود و مردم پز داشتنش را می دادند. آن زمانی که بلاگفا تازه ایجاد شده بود. اصلا در ابتدا  وبلاگ برای یک سری نویسنده و روزنامه نگار و خبر نگار و  کلا برای آدمهای فرهنگی ادبی بود و اغلب آنها از این سرویس استفاده می کردند. امروز اما قضیه به کلی تغییر کرده و هرکس نمیداند چکار کند و آشنایی کمی با اینترنت نیز داشته باشد یکراست یک وبلاگ ایجاد و از سراسر وب مطالب کپی و پیست میکند در وبلاگ خودش. این است وبلاگ نویسی امروز. (البته مفاخر وبلاگ نویسی کم نداریم).

اما برویم به سراغ 5 راه برای اینکه وبلاگ نویس ماهری شویم:

       

1- هدفتان را مشخص کنیدenlightened

چرا؟ چرا باید من یک وبلاگ داشته باشم؟ این بهترین سوالی است که می توانید از خودتان بپرسید. اینکه هدفتان از وبلاگ نویسی چیست؟ آیا حرفی برای گفتن دارید؟ آیا دانش یا مهارتی دارید که بتوانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید؟ آیا مهارت قصه گویی دارید؟

من روز اول که ویکی سوال را ایجاد کردم هدفم این بود که سوال هایی که برای خودم پیش آمده را در یک جا جمع کنم تا دیگران بتوانند استفاده کنند و خدا را شکر بعد از این همه مدت امروز جزو نتایج اول و دوم گوگل هستم. من از روز اول میدونستم که قراره از جاهای مختلف کپی کنم و در مبحث های کامپیوتر و دنیای دیجیتال خودم پاسخگو باشم. پس اینقدر انگیزه داشتم که هنوز که هنوزه پای این وبلاگ ایستاده ام.


2-قید کسب درآمد و تبلیغ را بزنید

بسیاری از افراد با این دید به سراغ وبلاگ نویسی میایند که فکر میکنند به راحتی میشود با چند ماه مطلب نوشتن و تبلیغ  اجناس خود ، به درآمد های آنچنانی دست یابند. که اگر اینطور بود تا الان نصف ایران وبلاگ نویس بودند و کسی دیگه کار نمی کرد.


3- قید کپی را بزنیدno

اصلا فکر کنید چیزی در اینترنت در مورد آنچه شما به آن علاقه نشان دادید وجود ندارد. آن وقت چه میکردید؟؟ مسلما 80 درصد افراد اگر کپی را ازآنها بگیری کار دیگری نمیتوانند انجام دهند.

شاید الان برایتان سوال پیش آمده که چه کنیم؟؟ اگر مهارت و دانشی دارید که هرکس ندارد پس تبریک میگویم شما میتوانید وبلاگ نویس خوبی شوید . اما اگر این مهارت ها را ندارید میتوانید گزارش نویسی کنید. مثلا مطالبی که در اینترنت وجود دارد و شما قصد کپی کردنشان را دارید یکبار بخوانید و به زبان خودتان از ابتدا بنویسید حتی نظر خودتان را در آن دخیل کنید.

اگر در کودکی انشا نویس خوبی بودید پس این کاره هستید و قطعا موفق می شویدyes


4-کم توقــــــع باشید

وقتی وبلاگ نویس می شوید نه کسی به شما خسته نباشید میگوید نه کسی دستتان را میگیرد ، نه اینکه حتی ممکن است چیزی عاید شما نشود و شما پس از مدت طولانی (اگر سر سخت باشید) به این نتیجه خواهید رسید که "من دارم برای کی مینویسم؟" " دارم وقتمو برای چی اینجا میگذرونم؟" و سوالاتی از این دست که در نهایت منجر به این میشود که دیگر ننویسید و وبلاگتان را حتی حذف کنیدsad 


5- باید صبور ، پیگیر و عاشق باشیدheart

تا اینجا فرآیند وبلاگ نویس ماهر شدن آسوده به نظر میرسد اما از اینجاست که باید عاشق باشید. باید عاشق نوشتن و به اشتراک گذاری دانشتان باشید تا بتوانید به صورت مستمر مطلب منتشر کنید، تا طعم لذیذ نظرات مخاطبین را بچشید تا نتیجه کارتان را ببینید. نمیدانید چه حس فوق العاده ای پیدا میکنید وقتی به وبلاگتان سر میزنید و سیل نظرات مخاطبان را میبینید ، وقتی میبینید مطالب شما خوانده شده و مورد استقبال هم واقع شده. حتی ناسزا ها هم برایتان دلچسب میشود چون کاری کردید که یک نفر که کلیک کردن برایش سخت است وقت گذاشته و برایتان نظر نوشتهlaugh



پی نوشت: در آخر این را بگویم که اگر کاری را با عشق و بدون چشم داشتی به نحو احسن انجام دهید نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت . اگر به نویسنده شدن علاقه دارید این بهترین رزومه برای شما خواهد بود.

این مطلب نوشته اختصاصی ویکی سوال و بنده که اشکان عاشوری باشم ، هست و برای تک تک جملات فکر و تحقیق شده و تجربه چند ساله بنده هست پس با رعایت مورد 3 اول به خودتان کمک کنید و بعد زحمات بنده را هدر ندهید. حتی با ذکر منبع

به جایش شروع به گزارش نویسی کنید. امیدوارم در این مسیر موفق و پیروز باشید و تجربیات خود را نیز با بنده در میان بگذارید