برندزمانی لوگو برند تنها منتسب به یک کسب‌وکار و یا محصول بود تا اینکه وارد دوره شبکه‌های اجتماعی شدیم و فرصت‌های بازاریابی جدیدی پیدا شدند. شهرت و راحتی استفاده از آنها نه ‌تنها فرصت داشتن یک برند شخصی را ایجاد کرده بلکه لزوم داشتن آن برای متمایز شدن از دیگران را به یک باید تبدیل کرده است.

 

زمانی لوگو برند تنها منتسب به یک کسب‌وکار و یا محصول بود تا اینکه وارد دوره شبکه‌های اجتماعی شدیم و فرصت‌های بازاریابی جدیدی پیدا شدند. شهرت و راحتی استفاده از آنها نه ‌تنها فرصت داشتن یک برند شخصی را ایجاد کرده بلکه لزوم داشتن آن برای متمایز شدن از دیگران را به یک باید تبدیل کرده است.

 

در عصر برندسازی شخصی، چرا نباید یک لوگو برای برند شخصی خودمان داشته باشیم؟ خصوصاً، حالا که حتی اگر عضوی رسمی و تصمیم‌گیرنده از یک مجموعه نباشید، داشتن کارت ویزیتی از آن مجموعه که نشان‌دهنده هویت شما باشد، نکته‌ای خوب و قابل‌توجه به‌حساب می‌آید.

 

خوب، چرا یک برند شخصی نباید قدمی فراتر بردارد؟ قدم گذاشتن در مسیری که پیش از این برخی از افراد محبوب و شناخته‌شده در سطح جهان آن را رفته‌اند کار اشتباهی است؟ آیا پیش از این نمونه‌هایی از لوگوهای استفاده ‌شده توسط برندهای شخصی را دیده‌اید؟ دو نمونه‌های از آنها که مربوط به دو تن از سیاستمداران آمریکایی – باراک اوباما و هیلاری کلینتون – است را در ادامه می‌بینید.

امروزه باوجود دسترسی داشتن به ابزارهای مناسب از قبیل یک کامپیوتر، نرم‌افزار مناسب و شناخت زیرساخت‌های اجتماعی مؤثر به برخی چنین القاء کرده که به‌راحتی و با استفاده از لوگو می‌توان تبدیل به یک برند شد. همچنان که با داشتن یک دوربین دیجیتال نمی‌توانید یک عکاس حرفه‌ای باشید، توجه به این نکته هم مهم است که تبدیل به برند شدن نیاز به حداقل دانش بازاریابی در کنار استفاده از منابع و مشاوران خبره دارد، در غیر اینصورت تنها درگیر یک فعالیت بی‌نتیجه و سخت می‌شوید.

 

اما اگر همچنان مصمم به داشتن یک لوگو برای برند شخصی خود هستید، در ادامه شاهد نکاتی خواهید بود که برای آغاز بهتر است به آنها توجه داشته باشید:

 

سه کلمه کلیدی که معرف شما هستند را بشناسید

به‌منظور شکل دادن به یک لوگو برند شخصی، باید تمایل خود مبنی بر چگونگی معرفی شدن خودتان را تعیین کنید. این کلمات می‌تواند در ایجاد چارچوبی برای نوع تأثیری که از لوگو خود می‌خواهید دریافت کنید، به شما کمک کند.

 

سه رنگی که تصور می‌کنید معرف شما و شخصیت شماست را بشناسید

لوگو برند شخصی در مورد شخص شماست و باید بسطی طبیعی از شما باشد. این لوگو باید بازتاب امید و آرزو شما از چگونگی دیده شدن در نظر دیگران باشد. دقیقاً مانند یک کسب‌وکار، لوگو برند شخصی شما نیز اولین تأثیر و احساسی است که از شما دریافت می‌کنند. پس توجه کنید که این احساسی درست باشد.

 

چگونه می‌خواهید این لوگو دیگران را تحت تأثیر قرار دهد

زمانی که کارت ویزیت خود همراه با لوگو برند شخصی خودتان بر روی آن را ارائه می‌کنید، انتظار چه واکنشی را دارید؟ چگونه باید ارتباط برقرار کند؟ این چگونگی در ارتباط مستقیم با همان سه‌کلمه‌ای است که در ابتدا انتخاب کردید. آیا می‌خواهید این لوگو هیجان‌انگیز، بحث‌برانگیز، دوست ‌داشتنی، ترسناک و یا … باشد؟ در زمان طراحی “تأثیر احساسی اولیه” مدنظر شما بسیار اهمیت دارد و یک لوگو نمادین که راحت‌تر به یاد بیاید به‌شدت برای تعیین شکل، رنگ و حروف وابسته به همان سه کلمه اولیه می‌باشد.

 

می‌خواهید این لوگو در مورد شما چه بگوید؟

حس و حالت لوگو هم به همین ترتیب اهمیت دارد. آیا این حس باید حرفه‌ای، مردمی، یا شاید مدگرایانه باشد؟ ین لحن یا حس اغلب از شکل حروف استفاده‌شده، وزن و قدرت آنها منتقل می‌شود. با بازی کردن با رنگ و کلمات کلیدی انتخاب‌شده، یک طراح خوب و حرفه‌ای می‌تواند مجموعه اطلاعاتی را برای خودش جمع‌آوری کند و چند گزینه مختلف از لوگو برند شخصی را ایجاد کند که بصورت بصری ترجمان چیزی باشد که شما انتظار دارید.

 

چند گزینه برای خود ایجاد کنید و آنها را تست کنید

نظر دوستان در این رابطه نپرسید. باید تحقیق کنید. بر اساس بودجه مدنظر شما روش‌های مختلفی برای این تحقیق وجود دارد که از طریق آن می‌توانید تا حدودی به دوست‌داشتنی بودن آن پی ببرید.

منبع: آی بازار یابی