تا چند سال پیش، حتی فکرش را هم نمی کردیم که موبایل مان هم ویروس بگیرد. از وقتی اسمارت فون ها وارد شدند این مشکل هم به وجود آمد. ویروس Cabir اولین ویروسی بود که در سال 2004 منتشر شد و سیستم Symbian را مورد حمله قرار داد. از آن موقع بود که شرکت های آنتی ویروس به فکر ساختن نرم افزارهایی برای موبایل افتادند.

 

اول باید بدانید موبایل شما چه سیستم عاملی دارد تا آنتی ویروس مناسب آن را پیدا کنید. بسته به موبایل تان، می توانید این اطلاعات را از قسمت Menu یا Settings پیدا کنید. سیستم عامل باید Android یا Windows Mobile یا Symbian باشد. Symbian سیستم عامل اکثر گوشی های نوکیا است. اگر باز هم در این مورد با مشکل مواجه شدید دفترچه ی راهنمای موبایل را بخوانید.

۲

آنتی ویروس انتخابی تان باید متناسب با نیازهای تان باشد و اینکه آیا در موبایل تان قابل اجرا هست یا نه. بعضی برنامه ها امتحان مجانی دارند که می توانید قبل از خرید، برنامه را امتحان کنید.

۳

با توجه به دستور عمل برنامه، برنامه را دانلود و نصب کنید. به محض نصب شدن برنامه، موبایل شما از هرگونه خطر محافظت می شود. در صورت داشتن مشکل یا سوال می توانید با سازنده ی برنامه تماس داشته و مشورت کنید.

نکات و هشدارها

از راه های ساده تری هم می توانید موبایل خود را از ویروس حفظ کنید. هرگز فایل های ضمیمه شده ی ایمیل های ناشناس را باز نکنید. بلوتوث را اگر استفاده ای ندارید خاموش کنید. اگر بلوتوث شما روشن باشد و در خواست ارتباط از کسی دریافت کردید، اگر فرد را نمی شناسید آن را رد کنید. در موبایل خود از گشت و گذار در وبسایت های مشکوک خودداری کنید.