هک از طریق اینترنت اتفاقی است که به طور منظم در سراسر جهان رخ می دهد. اگر از ایمیل، شبکه های اجتماعی و دیگر حساب های آنلاین که در معرض خطر هک شدن هستند، مراقبت نشود؛ اطلاعات مان هک خواهند شد. در این چگونه محافظت از هک شدن حساب شبکه های اجتماعی مان در اینترنت را فرا خواهیم گرفت.

اکانت فیس بوک ایمن داشته باشید. این مورد فقط برای کسانی که می خواهند در فیس بوک ثبت نام کنند ارائه شده است. از مشخصات و اطلاعات شخصی خود برای ثبت نام فیس بوک استفاده کنید. از تمام فرایند های تایید اکانت برای داشتن یک اکانت ایمن پیروی کنید.

۲

رمز ورود خود را حفظ کنید. آن را با کسی در میان نگذارید، آن را در ایمیل خود یا هر جای دیگری در فیس بوک یا آنلاین ذخیره نکنید. آن را با دوستانتان به اشتراک نگذارید. اگر از کافی نت ها یا جاهایی شبیه به آن وصل شدید همیشه به خاطر داشته باشید که در پایان از اکانت خود خارج شوید.

۳

اگر از کامپیوترهای عمومی برای فیس بوک، توییتر و غیره استفاده میکنید کاملا مراقب باشید. اگر امکان دارد از چک کردن اکانت های شبکه های اجتماعی خود با وسایل دیگر به جز وسیله خود اجتناب کنید؛ اما اگر چاره ای ندارید دستورات زیر را پیروی کنید:
- هر گز گزینه “keep me log in” یا عبارتی شبیه به آن وقتی وارد سایت میشوید کلیک نکنید.
- توجه کنید چه کسی در زمان وارد کردن پسوردتان در کنار شما است. روی صفحه کلید را اگر احساس امنیت نمی کنید بپوشانید.
- با احتیاط باشید و در هنگام استفاده از سایت تمام حواس خود را به آن ندهید. کنجکاوی باعث میشود افراد به صفحه شما سرک بکشند زیرا…
- همیشه یادتان باشد که از اکانت خود خارج بشوید. کافیست عادت کنید که در لیست ورود گزینه stay logged in را تیک نزنید، و وقتی از دستگاه های عمومی استفاده میکنید هنگام تمام شدن کارتان از آن خارج شوید.

۴

در مورد برنامه های شخص ثالث در فیس بوک و توییتر و غیره مراقب باشید. قبل از نصب هرکدام (اگر واقعا مجبور هستید) قابلیت اطمینان، امنیت و سابقه برنامه های شخص ثالث را جستجو کنید. از دوستان خود بپرسید، در انجمن ها سوال بپرسید. از امنیت آن مطمئن شوید. اگر شک دارید آن را نصب نکنید.

۵

از تنظیمات امنیتی اکانت خود استفاده کنید تا برای شما امن تر باشد. به عنوان مثال، در فیس بوک، شما می توانید گزینه این عبارت را تیک بزنید “Browse Facebook on a secure connection (https) when possible”. login notifications را فعال کنید _ در این حالت اگر کسی وارد اکانت شما شود به شما هشدار میدهد. Login approvals را فعال کنید، این حالت به شما یک کد امنیتی میدهد تا زمانی که از یک مرورگر ناآشنا وارد اکانت می شوند نیاز به آن باشد. اگر کسی بخواهد وارد بشود به شما یک پیام متنی فرستاده می شود. اگر دوست دارید می توانید دوستان مورد اطمینان خود را اضافه کنید که اگر هک شدید بتوانید وارد سایت شوید. به راحتی فیلد مخاطبان مورد اطمینان خود را پر کنید.
- شبکه های اجتماعی دیگر هم تنظیمات امنیتی دارند. کمی زمان بگذارید و آنها را بررسی کنید و برای محافظت بیشتر آن ها را فعال کنید.

۶

از اشکال دیگر امنیتی برای محدود کردن کسانی که می توانند شما را ببینند استفاده کنید. در اکانت هایی مثل فیس بوک، فقط به دوستان خود اجازه بدهید تا شما را ببینند، در این حالت دوستان دوستان شما که رابطه دوستی کمی با شما دارند نمی توانند اکانت شما را ببینند.
- با این حساب اکانت های شبکه های اجتماعی شما، نمی توانند حساب شما را با افراد ناشناس به اشتراک بگذارند. در فیس بوک نیز به خوبی توییتر حالتی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که اکانت خود را از دید عموم مخفی کنید هر چند که نام کاربری شما نمایش داده میشود. این حالت را در “Privacy setting” فیس بوک و “setting” توییتر میتوانید پیدا کنید.
- تنها فیلم، عکس و مضامین دیگری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
- در فیس بوک، تایم لاین خود را عوض کنید و تنها با دوستانتان مشترک شوید.
سعی کنید دوستان تان تنها کسانی باشند که شما آنها را کاملا می شناسید. اگر کسی را نمی شناسید بهتر است آنها را وارد اکانت فیس بوک خود نکنید.